دومین تجربه‌ی مدلسازی با فیوژن

بعد از کار اولی که با فیوژن انجام دادم تصمیم گرفتم کمی جلوتر برم و برای یادگیری بیشتر این نرم افزار پروژه دیگه‌ای رو شروع کنم که از لحاظ مدلسازی پیچیدگی بیشتری داشته باشه. در جستجوهایی که در وبسایت آرت ستیشن داشتم مدل زیر به نظرم جالب آمد. یه نکته‌ای که در مورد این مدل مهم بود این بود که طراح اون با اسم کاربری AGRÉ از فیوژن برای ساختش استفاده کرده بود حالا من با مدلسازی دوباره اون می‌تونستم ابزارهای فیوژن رو در سطحی یاد بگیرم و استفاده کنم که برای این سطح از مدلسازی در فیوژن لازمه.

AGRE Artstation
اگه روی تصویر کلیک کنید صفحه‌ی این طراحی در وبسایت آرت ستیشن باز میشه.

بقیه مدل‌های AGRÉ رو هم باید دید. طراح با استعدادیه بیشتر کارهاش رو در راینو مدلسازی کرده ولی چند کار آخرش رو با فیوژن انجام داده.

چون مدل اصلی یه مدل تخیلی بود منابع تصویری من محدود شد به چند تصویری که طراح اون در وبسایت آرت ستیشن به اشتراک گذاشته بود در نتیجه نسبت‌ها رو به صورت چشمی و حدسی درآوردم که فکر کنم تا حدی شبیه به مدل اصلی شده باشه.

در گوشه‌ی سمت راست بالا روی پلی لیست کلیک کنید تا به ۱۰ ویدئوی داخل اون دسترسی داشته باشید.

مدلسازی این مدل حدود بیست ساعت طول کشید که در مدت پنج روز انجام شد. اگه ویدئوهای بالا رو ببینید متوجه میشید که استفاده از چند ابزار مشخص مدام داره تکرار میشه و هیچ تکنیک خاص یا پیچیده‌ای در اون استفاده نشده همین کمک می‌کنه که راحت بشه مراحل ساخت رو دنبال کرد.

نتیجه‌ی نهایی در فیوژن ۳۶۰ در تصویر بالا

بعد از ساخت مدل و خروجی با فرمت ستِپ کارهای مربوط به یو وی رو داخل مایا انجام دادم و مدل رو برای ساخت بافت به سابستنس پینتر بردم. در کل از دو یا سه سمارت متریال استفاده کردم که با تغییر دادنشون نسخه جدیدی ازشون ساختم و اون‌ها رو به قسمت‌های مختلف مدل بعنوان متریال پایه نسبت دادم. یه لایه‌ی جدا برای اضافه کردن علایم با پینت کردن نرمال مپ به هر قسمت اضافه کردم.

نتیجه‌ی نهایی در سابستنس پینتر در تصویر بالا

نورپردازی و رندر رو در مایا و با موتور رندر آرنولد انجام دادم. چهار نور دیسکی شکل در اطراف مدل و یه نور گنبدی کل نورهای استفاده شده برای این کاره. در زیر نتیجه‌ی نهایی نورپردازی‌ رو روی مدل بدون بافت می‌تونید ببینید.

تنظیمات رندر تقریبن پیش فرض بودن فقط دو فیلتر Denoiser و ColorCorrect رو در قسمت Post اضافه کردم.

یه تجربه خوبی که انجام این پروژه برای من داشت استفاده‌ی از ابزار فیلت به شکل‌های مختلف بود. اگه ویدئوها رو ببینید متوجه میشید که بیشتر سطوح منحنی رو با ابزار فیلت اجرا کردم و البته چند مورد رو هم با چرخش سطوح درآوردم ولی باز در نهایت برای نرمی حرکت یک سطح به سطح کناری از فیلت استفاده کردم.

در آخر با خودم گفتم که شاید بد نباشه یه ویدئوی ۳۶۰ درجه هم از این مدل رندر کنم و نتیجه اینی شد که در زیر می‌تونید ببینید.

برای دیدن این کار در وبسایت آرت ستیشن اینجا کلیک کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *