نمایش خودروی شرکت جگوار در واقعیت مجازی

معرفی خودروی جدید جگوار با وی آر

در طول هفته‌ی گذشته شرکت‌های مختلف در نمایشگاه بین‌المللی خودرو در شهر لوس آنجلس ایالات متحده آمریکا گرد هم آمدند تا آخرین دستاورد‌های خود را در این صنعت در معرض دید عمومی قرار دهند. در این بین ابتکار شرکت جگوار بسیار جالب توجه بود و تحسین بسیاری را برانگیخت.

محصول جدید اس یو وی۱ جگوار با نام F-Pace یک خودروی تمام الکتریکی است که رقیب اصلی خودروی تسلای مدل X P90D خواهد بود. استفاده از دو موتور در طراحی آن و ۹۰ کیلو وات ساعت باطری اجازه می‌دهد که F-Pace قدرتی برابر با ۴۰۰ اسب بخار داشته باشد. اما این توضیحات چه ارتباطی با وی آر دارند؟

پتانسل واقعیت مجازی همچنان شرکت جگوار را ترغیب می‌کند که از این ابزار تکنولوژیک به شکل گسترده‌ای استفاده کند (رانندگی با جگوار در واقعیت مجازی را نیز مشاهده کنید). این بار نیز جگوار تصمیم گرفت که بعد از نمایشگاه پاریس در ایالات متحده هم از واقعیت مجازی جهت معرفی ویژگی‌های خودروی جدید خود استفاده کند. مجری‌ها، مدل‌های سه‌بعدی، انیمیشن‌ها، طراحی‌ها و نمودارها تمامی به جای صفحه‌ی نمایش در فضای مجازی ارائه شدند، اجرا به این شکل بود که به هر نفر از شش نفر دور هر میز یک هدست اچ تی سی وایو به همراه یک کنترل‌کننده و هدفون داده می‌شد تا بتوانند در فضای مجازی این خودرو را از نزدیک مشاهده کنند و تعامل مورد علاقه‌ی خود را با محتوای تولید شده انجام دهند، در عین حال افراد دور میز می‌توانستند همدیگر و سایر افراد دور میزهای دیگر را نیز به واسطه‌ی آوتارها ببینند. نکته جالبی که باید به آن اشاره کرد وجود ۶۶ نفر شرکت‌کننده در هر اجرا بود که آن را به نخستین و بزرگ‌ترین “وی آر اجتماعی۲” به‌صورت زنده در دنیا تبدیل کرد. حدود ۳۰۰ نفر از بازدیدکنندگان غرفه‌ی جگوار در طول روز افتتاحیه از این طریق به دنیای مجازی منتقل شدند.

وی آر اجتماعی شرکت جگوار

این تجربه‌ی جالب توجه از طریق همکاری جگوار با شرکت ایمجینیشن۳ و کمک شرکت ریوایند۴ انجام شد و شرکت اچ تی سی و دل پشتیبانی سخت‌افزاری آن را بر عهده داشتند. سیستم‌های پرقدرت دل۵ پریسیژن ۷۹۰۰ با کارت‌های گرافیک جی تی اکس 1080 شرکت انویدیا امکان اجرای آن را بدون هر گونه تاخیر تصویری میسر کرده بودند.

ویدئوی مرتبط را در یوتیوب مشاهده کنید.

۱ SUV
۲ Social VR
۳ Imagination
۴ REWIND
۵ Dell Precision workstations

منابع: REWINDUpload VR
انتشار: Mabioca

۲ دیدگاه

  1. با سلام به نظر شما اگر این کار رو جدی دنبال کنم از لحاظ مالی میشه روش حساب کرد البته من دانشجوی نرم افزار هستم

    • پیش‌بینی آینده کار سختی است، ولی در صورتی‌که روند کنونی کمی شتاب بگیرد می‌شود گفت که آینده امیدوار کننده است. توجه داشته باشید که طبق برآورد مایکل گلگر موسس شرکت ESA گردش مالی مربوط به واقعیت مجازی، افزوده و ترکیبی به چیزی حدود ۲۲۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ میلادی خواهد رسید که به هر حال بر روی سرمایه‌گذارها و افراد فعال در این حوزه در داخل کشور هم تاثیر مثبتی خواهد داشت. مورد دیگر رشته‌ی تحصیلی شما است که برای این کار بسیار مناسب است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *