شرکت جگوار و واقعیت مجازی

رانندگی با جگوار در واقعیت مجازی

یکی از موضوعاتی که همواره در مورد واقعیت مجازی مسحور کننده است، امکان تجربه‌ی هر نوع ماجراجویی به‌صورت واقع‌گراست درحالی‌که انجام بعضی از آن‌ها در دنیای واقعی غیر ممکن، پر هزینه یا نیازمند جابه‌جایی مکانی از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگری است.

در این زمینه تجربه‌ی جدیدی که استودیوی تولیدات خلاق ریوایند۱ در کشور انگلستان انجام داد یک گام به جلو بود. این استودیو در همکاری با شرکت خودروسازی جگوار امکان تجربه‌ی واقع‌گرای رانندگی در مسیرهایی که در فصل سوم مسابقات فرمول ای۲* بود را فراهم کرد.

این تجربه‌ی چهار دقیقه‌ای که هفته‌ی دوم اکتبر در نمایشگاه خودروی پاریس امکان آن برای بازدیدکنندگان فراهم شد، مجموعه‌ای بود از هدست وایو شرکت اچ تی سی، فن‌های بادی فیزیکی که جریان باد را متناسب با سرعت و شتاب خودرو به صورت بازیگر می وزاندند، سیستمی که لرزش‌های صندلی و نیروی واکنش فرمان را شبیه سازی می‌کرد و در نهایت موتور بازی آنریل نسخه‌ی چهار۳ که برای اجرا و سازگاری در اچ تی سی وایو تغییراتی در آن انجام شده بود، که نتیجه‌ی آن تجربه‌ی واقع‌گرای رقابت رانندگی پشت فرمان یک خودروی فرمول ای به‌همراه پنج بازیگر دیگر بود.

* فرمول ای کلاسی از مسابقات تک سرنشینه است که تنهای خودروهایی الکتریکی در آن شرکت می‌کنند.

۱ REWIND
۲ Formula E
۳ Unreal Engine 4

منبع: REWIND
انتشار: Mabioca

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *