ابزار بی سیم هدست اچ تی سی

رهایی وایو از اتصال سیمی

در روز ۱۰ نوامبر اعلام شد که دو شرکت اچ تی سی و تی پی کست۱ در حال برنامه‌ریزی جهت عرضه‌ی بسته‌ی ارتقاء بدون سیم برای هدست اچ تی سی وایو هستند.

عرضه‌ی این بسته‌ که توسط شرکت تی پی کست و تحت برنامه‌ی وایو اکس ساخته شده است در ۱۱ نوامبر یعنی یک روز بعد با استقبال زیادی مواجه شد به صورتی که الوین دبلیو گریلن۲ رئیس ناحیه‌ی چین شرکت اچ تی سی اعلام کرد که تمامی بسته‌های عرضه شده جهت تحویل در چهار ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷ میلادی با قیمت ۲۲۰ دلار ظرف ۱۸ دقیقه بفروش رسیدند. هر چند این پیش سفارش تنها از طریق وبسایت چینی شرکت وایو امکان‌پذیر بود ولی هیچ محدودیت جغرافیایی جهت سفارش و ارسال وجود نداشته است.

بسته ارتقاء شامل دو قطعه است: باطری و قطعه‌ی ارتباط بی‌سیم به کامپیوتر که هر دو محصول شرکت تی پی کست می‌باشند. موردی که باید به اشاره کرد این است که تنها افرادی که در حال حاضر مدل استاندارد را دارند می‌توانستند پیش سفارش خود را ثبت کنند و به همین دلیل در روند ثبت‌نام از متقاضی خواسته می‌شد تا شماره سریال هدست خود را وارد کند.

استفاده از ابزار بی سیم هدست اچ تی سی

 گریلن به وبسایت آپلود وی آر گفته است که “هیچ تفاوت مشهودی” در استفاده از هدست به‌صورت بی‌سیم در مقایسه با مدل معمولی وجود ندارد، ولی بایستی منتظر شد تا این موضوع توسط سایر افراد نیز تایید شود هر چند ترجمه‌ای از وبسایت چینی تی پی کست به این نکته اشاره می‌کند که بسته‌‌ی تولیدی این شرکت زمان تاخیری برابر ۱۵ میلی‌ثانیه دارد.

هزینه نیز عامل مهمی است، قیمت تمام شده‌ی تهیه‌ی یک مجموعه از تجهیزات واقعیت مجازی حرفه‌ای شامل ۸۰۰ دلار برای سیستم وایو، حدود ۹۵۰ دلار برای یک سیستم کامپیوتری سری بازی و ۲۲۰ دلار برای بسته‌ی ارتقاء بی‌سیم به حدود ۲۰۰۰ دلار می‌رسد، هر چند که هنوز از بلیت یک‌طرفه به مریخ ارزانتر است.

تا اینجا یکی از پیش‌بینی‌های مایکل ایبراش که در مطلبی با عنوان تکنولوژی وی آر در پنج سال آینده چند روز پیش در وبسایت مابیوکا منتشر شده است خیلی زودتر از آن چه انتظار می‌رفت به واقعیت بدل شد، و آنطور که به نظر می‌رسد سال ۲۰۱۷ سالی مملو از تحولات و پیشرفت‌ها برای واقعیت مجازی خواهد بود.

۱ TPCAST
۲ Alvin W. Graylin

 منابع: TechCrunchUploadVR
ا
نتشار: Mabioca

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *